Regularnie odwiedzasz siłownie, kosmetyczkę i fryzjera? Czy równie często bywasz u lekarza i wykonujesz podstawowe badania, czy pamiętasz o zdrowej diecie? Na co dzień o tym zapominamy, a to podstawa naszego zdrowia.

Czy każdy powinien się suplementować?

Jeśli mimo zbilansowanej diety i zdrowego odżywiania, czujesz, że organizm wciąż nie ma zaspokojnych wszystkich potrzeb, warto udać się do lekarza. Badania krwi powinny być podstawą do wdrożenia suplementacji i określenia zapotrzebowania na jej konkretny poziom.

Badania możesz wykonać również prywatnie w laboratoriach medycznych, warto więc zapoznać się z listą podstawowych badań pokazujących poziom składników naszej diety jak:

  • żelazo,
  • witamina A,
  • witaminy z grupy B: B1, B2, B6, B7, B12,
  • witamina D
  • witamina C,
  • witamina E,
  • magnez,
  • potas,
  • sód.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że badanie poziomu witaminy D jest kluczowe dla zdrowia. Statystyki są w tym zakresie nieubłagane i wskazuję, że nawet 90% społeczeństwa, cierpi na jej niedobór. Z tego względu lekarze zalecają jej suplementację zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Pamiętajmy jednak, że w konsultacji z medykiem niektóre osoby powinny ją suplementować cały rok.

Jak wybrać dobry suplement?

Postaw na dobry skład

Każdy produkt wysokiej jakości powinien zawierać jasny i przejrzysty skład. Przed wyborem należy zapoznać się z zawartymi w nim składnikami aktywnymi. Zawsze wybieraj sprawdzonych producentów, których preparaty odznaczają się wysoką zawartością witamin, minerałów i ekstraktów roślinnych. Skład powinien być możliwe najprostszy i bez zawartości substancji dodatkowych jak: sztuczne barwniki, aromaty i wypełniacze, sztuczne konserwanty czy o zgrozo cukier. Twego typu składniki mogą zaburzać wchłanianie, przez co nie otrzymamy spodziewanych rezultatów. Dobrym rozwiązaniem w takim przypadku jest wybór suplementów w formie kropli, gdyż najczęściej są one wolne od sztucznych dodatków.

Referencyjna Wartość Spożycia

RWS to wskaźnik, na który zawsze należy zwracać uwagę. Wskazuje on w ilu procentach dzienna porcja preparatu pokrywa dzienne zapotrzebowanie organizmu na dany składnik odżywczy. Warto wybierać produkty zgodne z normami żywienia dla danej grupy wiekowej. Oczywiście RWS to wartość uogólniona i przybliżona, dlatego zawsze warto dobierać dawki do indywidualnych potrzeb.

Sprawdzony producent to klucz do sukcesu

Dobry producent dba o to, aby jego suplementy zawierały wysokiej jakości surowce. Tylko taki produkt daje nam pewność wysokiej przyswajalności i bezpieczeństwa. Wiedzy na temat dobrych suplementów można poszukać w google, wpisując na przykład frazę skoczylas suplementy. Na stornie producenta powinniśmy znaleźć niezbędne informacji odnośnie produktu oraz ich składów.